Læringsmiljø nærmiljø

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

Dokumenter

Richard Andrew Hare, Klaus Bruun, Inge Regnarsson, Peter Bentsen, Majken Sundahl, Thomas B. Randrup, Anna Ulrika Karlsson Stigsdotter, Erik Mygind

Undervisning i skolernes nærmiljø kan have fordele for eleverne i hverdagens undervisning men også for grønne forvaltere og lærere, som vil øge brugen af de grønne områder. Vi fokuserer i disse forslag på både kommunikative og fysiske tiltag, som kan udløse noget af det potentiale, der er i disse aktiviteter. Vi vil forsøge at give de grønne forvaltere indblik i fænomenet udeundervisning og fremhæve hvilken rolle, de kan spille i forbedringen af vilkår for udeundervisningen i skolenære områder. For lærere og skoleforvaltere vil vi belyse mange af de muligheder, der er for øget brug af udeundervisning i skolernes nærmiljø. Til hele gruppen ønsker vi at kommunikere, at det ikke behøver at være forbundet med stort besvær og tunge driftsmæssige opgaver at foretage undervisning i grønne områder. Vi opfordrer både skoler og grønne forvaltere til at samles om emnet og bygge videre på disse tiltag.
OriginalsprogDansk
ForlagSkov & Landskab, Københavns Universitet
Udgave1
Antal sider35
ISBN (Trykt)978-87-7903-499-0
ISBN (Elektronisk)978-87-7903-500-3
StatusUdgivet - 2010

Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk


Ingen data tilgængelig

ID: 33542486