Karen Borgnakke

Karen Borgnakke

Professor

Primære forskningsområder

Læreprocesforskning
Professionalisering og pædagogiske forandringsstrategier
Køn og pædagogik
Børne- og ungdomskultur
Etnografisk skole- og uddannelsesforskning
Forskningsmetodologi og videnskabsteori

Aktuel forskning

Udvikling af forskningsprojekter i den skolastiske, den professionsorienterede og den akademiske læringskontekst.
 

Leder af forskningsgruppen Innovative læringskontekster.

Deltager som koordinator i ECER network 19 Ethnography og som regional editor, Ethnography and Education, Routledge, Taylor & Francis group.

Udvalgte publikationer

  1. Udgivet

    Ethnographic methods for researching online learning and e-pedagogy

    Borgnakke, K., jul. 2019, Oxford Research Encyclopedia of Education. Noblit, G. (red.). Oxford University Press

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  2. Udgivet

    Det politiske kredsløb og "det der virker" - orienteret mod pædagogisk praksis og konkret handlen?

    Borgnakke, K., jun. 2019, Er der evidens for evidens?. Christoffersen, D. D. & Petersen, K. S. (red.). 1. udg. København: Samfundslitteratur, s. 61-78 17 s. 4

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Udvalgte aktiviteter

ID: 13004