Helle Mathiasen

Helle Mathiasen

Professor

Medlem af:

  • Didaktik og digitale medier

Mobil:+45 51824303

Helle Mathiasen, professor

Papers, open source:

Mathiasen, H., Rootzén, H. & Thyregod, C. (2019): Gymnasieelevers dømmekraft - et undervisningskontekstuelt it-anvendelsesperspektiv.

Mathiasen, H. (2019): Video, en læringsressource i universitetsundervisningen- Et kommunikationsteoretisk blik på videoformatet i universitetsundervisningen

Mathiasen, H (2016): Vedkommende undervisning - for hvem? Deltagerfaringer fra it-udviklingsprojekter - et elevperspektiv

Mathiasen, H (2016): Undervisningskontekst og præmisser for deltagelse - Ifølge elever og lærere

Mathiasen, H. (2015): Digital Voting Systems and Communication in Classroom Lectures - an empirical study based around physics teaching at bachelor level at two Danish universities.

Mathiasen, H., Ingerslev, G. , Jessen C. &  Jacobsen C. (2016). Elevforudsætninger og faglig progression, 2015-2016 

Mathiasen, H. et al. (2010-2014): Undervisningsorganisering, -former og -medier på langs og tværs af de gymnasiale uddannelser.

Hovedrapport 2011: https://www.ind.ku.dk/helle.mathiasen/slutrapport_2011.pdf/

Hovedrapport 2012: https://www.ind.ku.dk/helle.mathiasen/hovedrapport_2012.pdf/

Hovedrapport 2013: https://www.ind.ku.dk/helle.mathiasen/hovedrapport_2013_online.pdf/

Hovedrapport 2014: https://www.ind.ku.dk/helle.mathiasen/hovedrapport2014.pdf/

Mathiasen, H., Bager, L. T., Gudnitz, K.L. & Thomsen, M.B. (2014): INNOVATIVE KOMPETENCER OG FLEKSIBEL ORGANISERING AF UNDERVISNINGEN

 

Videnskabelige publikationer omhandlende de gymnasiale uddannelser (2002-2004):

Mathiasen, H. (2002) Personlige bærbare computere i undervisningen

Mathiasen, H. (2003) Det virtuelle gymnasium

Mathiasen, H. & Gregersen, C. (2004) Det virtuelle gymnasium 2002-2004 

 

Oversigt: Forskningsprojekter 1995 og frem 

 

Helle Mathiasens tiltrædelsesforelæsning

 

For yderligere oplysninger om mine forskningaktiviteter før 2014 - se mit CV

 

 

Undervisnings- og vejledningsområder

  • Læring, undervisning, brug af it
  • Undervisningmiljøer
  • Pædagogik, didaktik
  • Empirisk forskning
  • Uddannelsesforskning

ID: 126137628