Helene Bæk Juel

Postdoc

Min forskning fokuserer på samspillet mellem genetik, mikrobiomet og immunsystemet, og hvordan disse faktorer påvirker udviklingen af leversygdom.

AMD – en sygdom i øjet og immunsystemet: Kan vi behandle tidlig AMD med immun-regulerende medicin i øjet?

Juel, H. B., 2013, I : Værn om Synet. 1-2013, s. 16-21 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

Chemokine Expression in Retinal Pigment Epithelial ARPE-19 Cells in Response to Coculture with Activated T Cells

Juel, H. B., Faber, C., Udsen, M. S., Folkersen, L. & Nissen, M. H., dec. 2012, I : Investigative Ophthalmology & Visual Science. 53, 13, s. 8472-8480 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

Retinal pigment epithelial cells upregulate expression of complement factors after co-culture with activated T cells

Juel, H. B., Kaestel, C., Folkersen, L., Faber, C., Heegaard, N. H. H., Borup, R. & Nissen, M. H., 2011, I : Experimental Eye Research. 92, 3, s. 180-88

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

Complement factor H deficiency results in decreased neuroretinal expression of Cd59a in aged mice

Faber, C., Williams, J., Juel, H. B., Greenwood, J., Nissen, M. H. & Moss, S. E., 19 sep. 2012, I : Investigative Ophthalmology & Visual Science. 53, 10, s. 6324-6330 7 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel