Find en forsker – Københavns Universitet

Find en forsker

Katrine Ter-Borch Gram Schjoldager

Adjunkt

Der er ikke udfyldt nogen præsentation.

Cellular cross talk in the small intestinal mucosa: postnatal lymphocytic immigration elicits a specific epithelial transcriptional response

Schjoldager, K. T-B. G., Maltesen, H. R., Balmer, S., Lund, L. R., Claesson, M. H., Sjöström, H., Troelsen, J. T. & Olsen, J. 2008 I : American Journal of Physiology: Gastrointestinal and Liver Physiology. 294, 6, s. G1335-43

Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

Characterization of an immunodominant cancer-specific O-glycopeptide epitope in murine podoplanin (OTS8)

Steentoft, C., Schjoldager, K. T., Cló, E., Mandel, U., Levery, S. B., Pedersen, J. W., Jensen, K. J., Blixt, O. & Clausen, H. 2010 I : Glycoconjugate Journal. 27, 6, s. 571-82 11 s.

Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

O-Glycosylation Modulates Proprotein Convertase Activation of Angiopoietin-like Protein 3: POSSIBLE ROLE OF POLYPEPTIDE GalNAc-TRANSFERASE-2 IN REGULATION OF CONCENTRATIONS OF PLASMA LIPIDS

Schjoldager, K. T-B. G., Vester-Christensen, M. B., Bennett, E. P., Levery, S. B., Schwientek, T., Yin, W., Blixt, O. & Clausen, H. 2010 I : Journal of Biological Chemistry. 285, 47, s. 36293-303 10 s.

Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

Lectin Domains of Polypeptide GalNAc Transferases Exhibit Glycopeptide Binding Specificity

Pedersen, J. W., Bennett, E. P., Schjoldager, K. T-B. G., Meldal, M., Holmér, A. P., Blixt, O., Cló, E., Levery, S. B., Clausen, H. & Wandall, H. H. 16 sep. 2011 I : The Journal of Biological Chemistry. 286, 37, s. 32684-96 13 s.

Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

A systematic study of site-specific GalNAc-type O-glycosylation modulating proprotein convertase processing

Gram Schjoldager, K. T-B., Vester-Christensen, M. B., Goth, C. K., Petersen, T. N., Brunak, S., Bennett, E. P., Levery, S. B. & Clausen, H. 18 nov. 2011 I : Journal of Biological Chemistry. 286, 46, s. 40122-32 11 s.

Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

Mining the O-glycoproteome using zinc-finger nuclease-glycoengineered SimpleCell lines

Steentoft, C., Vakhrushev, S. Y., Vester-Christensen, M. B., Schjoldager, K. T-B. G., Kong, Y., Bennett, E. P., Mandel, U., Wandall, H., Levery, S. B. & Clausen, H. okt. 2011 I : Nature Methods. 8, 11, s. 977-82 6 s.

Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

Probing isoform-specific functions of polypeptide GalNAc-transferases using zinc finger nuclease glycoengineered SimpleCells

Schjoldager, K. T-B. G., Vakhrushev, S. Y., Kong, Y., Steentoft, C., Nudelman, A. S., Pedersen, N. B., Wandall, H. H., Mandel, U., Bennett, E. P., Levery, S. B. & Clausen, H. jun. 2012 I : Proceedings of the National Academy of Sciences USA (PNAS). 109, 25, s. 9893-8 6 s.

Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

Site-specific protein O-glycosylation modulates proprotein processing - Deciphering specific functions of the large polypeptide GalNAc-transferase gene family

Schjoldager, K. T-B. G. & Clausen, H. sep. 2012 I : Biochimica et Biophysica Acta. 1820, 12, s. 2079-94 16 s.

Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

Precision mapping of the human O-GalNAc glycoproteome through SimpleCell technology

Steentoft, C., Vakhrushev, S. Y., Joshi, H. J., Kong, Y., Vester-Christensen, M. B., Schjoldager, K. T-B. G., Lavrsen, K., Dabelsteen, S., Pedersen, N. B., da Silva, L. P. M., Gupta, R., Paul Bennett, E., Mandel, U., Brunak, S., Wandall, H. H., Levery, S. B. & Clausen, H. 15 maj 2013 I : E M B O Journal. 32, 10, s. 1478-1488 11 s.

ID: 920646